Autor |
Wiadomość |
20fighter38 |
|
 |
krzysiek |
Wysłany: Nie 23:04, 07 Mar 2010 Temat postu: |
|
Zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania tych okolic, troszkę dalej w kierunku Warszawy przewidziany jest dworzec kolejki podmiejskiej (w okolicy wiaduktu dla samochodów). Ale jeśli powstanie, to chyba za 20 lat a i to pod warunkiem zmiany władz w Krakowie (prezydenta) i uzyskaniu dofinansowania z UE. Gdyby jednak coś takiego powstało, byłoby pięknie...  |
|
 |
FaaipDeOiad |
Wysłany: Nie 14:56, 28 Lut 2010 Temat postu: Apropos tranportu |
|
Witam szanownych sąsiadów.
Wróciłem niedawno z Frankfurtu (nad Menem) i zaskoczyło mnie to, iż cała tamtejsza komunikacja publiczna w aglomeracji korzysta ze standardowych połączeń kolejowych. Z torów korzyta zarówno DB (niemieckie PKP) jak i zwykła komunikacja (kolej podmiejska).
Mamy piękny, niewykorzystany skwer naprzeciw Grega na którym mogłby powstać stacja kolei podmiejskiej (z tego co się orientuję możliwy jest stamtąd dojazd do Dworca Głównego). Kursować mogłyby nawet zwykłe EZT (takie jak w kolejach regionalnych) a podejrzewam, że nie byłoby problemów i z rentownością takiego połączenia. |
|
 |
sykulski |
Wysłany: Nie 20:02, 14 Lut 2010 Temat postu: |
|
Witam!
Tak sobie myślę, że może MPK mogłoby utworzyć nową linię - pętla Węgrzce-Jednostka Wojskowa (dawna , tam jest miejsce żeby autobus przegubowy zawrócił) w kierunku centrum miasta ul. 29 Listopada, Alejami do ronda Grunwaldzkiego kursujący regularnie co 15 minut. To by znacznie polepszyło dojazd do centrum. Myślałem też czy nie można by poprosić o wsparcie w tym działaniu jakichś krakowskich organizacji ekologów.
Co szanowni mieszkańcy myślą o tym? |
|
 |
farMeR |
Wysłany: Czw 20:48, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
Link powyżej to : obowiązujący Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego obszaru Górka Narodowa Wschód |
|
 |
farMeR |
|
 |
MarS |
Wysłany: Czw 12:53, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
20fighter38 napisał: | Szybki tramwaj to przyszłość komunikacji miejskiej; problem w tym ze linia zostanie zbudowana najwczesniej w 2016, a do najblizszego przystanku bedzie odległość podobna jak do zajezdni na Prądniku. Do czasu przebudowy Al. 29 Listopada na odcinku do Biedronki wraz z uliczkami typu Kuznicy K. czy Meiera na dodatkowa komunikacje autobusowa tez raczej nie mamy co liczyć.
Czy zna ktoś może plany utwardzenia i wyasfaltowania ul. Meiera do skrzyzowania z ul. Batowicką i przejazdem przez tory kolejowe (ul. Reduty)? Powrót do domu ze wschodnich części miasta byłby znacznie ułatwiony. A może sa jakies plany budowy kładki pieszej nad torami? |
http://www.bip.krakow.pl/?bip_id=1&dok_id=13942&sub_dok_id=13942 |
|
 |
agata |
Wysłany: Śro 23:19, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
Żeby uzyskać jakąś poprawę w infrastrukturze na naszym osiedlu potrzeba wspólnego działania większości mieszkańców i najlepiej jeszcze parafii, w tym roku są wybory więc można najwięcej uzyskać , ale patrząc na dotychczasowe działania w sprawie poprawy bezpieczeństwa pod naszymi blokami marnie to widzę. |
|
 |
20fighter38 |
Wysłany: Wto 13:07, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
Ostatnio kiedy pytałem naszego ksiedza, twierdził iz nic nie wiedzą w kwestii poprawy infrastruktury drogowej, komunikacji czy choćby budowy przedszkola na terenie Gorki Narodowej Wschód. chyba nam pismo do prezydenta zostaje |
|
 |
cube |
Wysłany: Wto 11:01, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
Przeglądałem budżet miasta na rok 2010 i nie ma w nim zaplanowanych żadnych inwestycji w naszej okolicy. Myślę, że najłatwiej byłoby jeszcze powalczyć o kładkę nad torami - chyba koszt budowy jest dużo niższy niż utwardzenie przedłużenia Meiera. To ułatwiłoby mieszkańcom dostęp do komunikacji na Czerwonym Prądniku. Trzeba by pismo z podpisami wysłać do Prezydenta. Ostatnio tego typu akcje prowadził miejscowy Proboszcz. |
|
 |
20fighter38 |
Wysłany: Wto 10:51, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
Szybki tramwaj to przyszłość komunikacji miejskiej; problem w tym ze linia zostanie zbudowana najwczesniej w 2016, a do najblizszego przystanku bedzie odległość podobna jak do zajezdni na Prądniku. Do czasu przebudowy Al. 29 Listopada na odcinku do Biedronki wraz z uliczkami typu Kuznicy K. czy Meiera na dodatkowa komunikacje autobusowa tez raczej nie mamy co liczyć.
Czy zna ktoś może plany utwardzenia i wyasfaltowania ul. Meiera do skrzyzowania z ul. Batowicką i przejazdem przez tory kolejowe (ul. Reduty)? Powrót do domu ze wschodnich części miasta byłby znacznie ułatwiony. A może sa jakies plany budowy kładki pieszej nad torami? |
|
 |
MarS |
|
 |
cube |
|
 |
Emilia |
Wysłany: Pon 4:39, 01 Lut 2010 Temat postu: jeszcze coś do Huty... |
|
A ja bym jeszcze proponowała, żeby coś jeździło od nas na pętle na Prądnik - np. przedłużyć w nasze okolice 142 lub 184. |
|
 |
prudhoe |
Wysłany: Czw 23:48, 21 Lut 2008 Temat postu: |
|
Z tym chodzeniem po torach to lepiej uważajcie, bo panowie z Służby Ochrony Kolei lubią tam raz na czas zarabiać na życie. |
|
 |